2013年7月8日月曜日

千倉へ/To Chikura

週末は昼頃から思い立って千葉の千倉に行きました。
南房総の暖かい気候で育てる、花畑が有名ですが、
今の時期は何も植わっていませんでした。残念。
We drove to Chikura this afternoon.
With its warm climate, the area is famous for flower plantation, 
but unfortunately, this time, no flowers.


そこで、夫が前から行きたかったというカフェに。


「サンドカフェ」
So we changed our mind and visited a cafe 
that my husband had wanted to go.
"Sand Cafe"






海をテーマにしたインテリアの
落ち着いた雰囲気の中、
美味しい食事とデザート、珈琲を頂きました。
We had carry, cake, coffee, and juice.

何よりも嬉しかったのが、子連れだった私たちの為に
あらかじめシフォンケーキを細かく角切りにして出してくれるなど、
細かい気配りが嬉しかったです。
Not only food they serve, the people working there 
were so kind and amazing. 

お食事が美味しくて、雰囲気がよくても、
なんか居心地が悪いな。
というお店も多い中、お腹も心もほっとさせてくれる、
素敵なお店でした。
There are many stylish cafes which serve wonderful food, 
but somehow make me feel uncomfortable due to not welcoming attitude 
of people working, but this cafe was not one of them at all. 



海も澄んでて綺麗でした。
これから、夏本番です。
The beach was clean and water was clear.
Yes, summer begins! 



0 件のコメント:

コメントを投稿